Monday, January 11, 2010

GANJA TIDAK MEMBUNUH

Sejarah membuktikan bahawa tiada bukti setakat ini bahawa marijuana (ganja) pernah membunuh manusia kerana menggunakannya sejak 5000 tahun dahulu. Mustahil sejenis herba semulajadi seperti ganja boleh menyebabkan kanser seperti yang didakwa kajian perubatan palsu di beberapa buah negara yang mengharamkan ganja.



Berikut adalah data kematian yang berlaku di Amerika Syarikat

Tobacco 435,000
Poor Diet and Physical Inactivity 365,000
Alcohol 85,000
Microbial Agents 75,000
Toxic Agents 55,000
Motor Vehicle Crashes 26,347
Adverse Reactions to Prescription Drugs 32,000
Suicide 30,622
Incidents Involving Firearms 29,000
Homicide 20,308
Sexual Behaviors 20,000
All Illicit Drug Use, Direct and Indirect 17,000
Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs Such As Aspirin 7,600
Marijuana 0

Menurut fakta ini, rokok merupakan pembunuh tertinggi di negara itu dan lawan kepadanya adalah ganja yang memberi angka kematian 0! Dengan fakta sebegini siapakah yang selayaknya dihukum adakah penjual rokok atau penjual ganja? Fikirkan sejenak.

Namun ganja diberi gelaran buruk dan dianggap buruk secara buta di banyak negara yang tidak mengkaji secara saintifik. Orang ramai lebih gemar meminum arak yang ternyata pernah membunuh berbanding memilih ganja yang mereka anggap sebagai dadah berbahaya akibat salah sangka.

Negara-negara yang mengaku mereka sebuah negara maju dan sedang membangun perlulah menjatuhkan suatu hukum itu atas kajian yang rapi dan terperinci. Bagaimanakah pengedar ganja boleh dihukum mati di beberapa negara seperti China sedangkan ganja tidak pernah membunuh sesiapa pun secara fakta. Ayuh negara-negara yang kononnya sedang membangun jalankan kajian saintifik yang ilmiah terhadap ganja dan membuktikannya secara kajian telus. Kami yakin tidak sesekali mereka akan menemui keburukan pada kandungan herba ganja.

4 comments:

  1. AKU SOKONG.SELAMA 12TAHUN AKU ISAP GANJA TAPI AKU XMEROKOK.PRODUKTIVITI AKU OK.AKU BEKERJA.AKU XMENCURI.AKU XKETAGIH SEPERTI ORANG KEHABISAN ROKOK.DI MALAYSIA, KERAJAAN BARU MENGHARAMKAN GANJA PADA ZAMAN 60'AN DULU.ZAMAN P.RAMLEE..ORANG TAKUT JUAL BELACAN DARI JUAL GANJA.GANJA HANYA TUMBUHAN SEMATA2..TIADA UNSUR BAHAN KIMIA

    ReplyDelete
  2. setuju bro..- kedamaian yg kucari..-

    ReplyDelete
  3. kalau orang isap ganja...nnti hospital kosong la jawabnye

    ReplyDelete
  4. Ubat hospital pon dah kira dadah baik sap ganja hahaha happy je rase dari xde selera makan alhamdullillah terus ada selare makan bile isap ganja ... Ubat bahan kimia manusia yang cipta ganja dari pokok manusia cipta kan jugak ke??? Barang semula jadi mmg terbaik

    ReplyDelete